Återbetalningsvillkor

 

Hur gör jag en återbetalning?

Innan du gör en återbetalning ska du läsa dessa instruktioner noggrant. Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas för att säkerställa att du alltid får en korrekt och felfri produkt. Om du ändå inte är nöjd med din beställning eller om den är felaktig har du 14 dagars ångerrätt (ångerrätten gäller inte hygienprodukter såsom örhängen och piercingörhängen KSL 6 kap 16 § 5, som levereras i förseglade förpackningar, förseglingen bryts).

Produkterna måste vara oanvända och i gott skick för försäljning. Kunden ansvarar för produktens värdeminskning om den returneras i ett annat skick än originalskicket. En retur per beställning är gratis! För flera returer debiteras kunden returfraktkostnaden på 6,95 €.

Dessa returvillkor gäller endast för beställningar som görs i webbutiken! I andra fall, vänligen kontakta oss kundtjänstLogga in på ditt kundkonto för att göra en retur. 

GÖR EN RETUR

OBS! OM DU HAR FÅTT EN FELAKTIG ELLER DEFEKT PRODUKT SKA DU INTE GÖRA EN RETURANMÄLAN ELLER LÄGGA EN NY ORDER. Vänligen kontakta vår kundtjänst direkt: asiakaspalvelu@ninja.fi. Vänligen kontakta oss inte en bild av den felaktiga / defekta produkten.

När vi har mottagit din returanmälan kommer vi att behandla den och skicka ett e-postmeddelande med instruktioner om hur du gör en retur. Returerna är avgiftsfria från Finland när returen sker i enlighet med anvisningarna. Du kan också göra returen direkt till vår butik, Se dock till att du gör en returanmälan innan du levererar produkterna till vår butik. För internationella beställningar är kunden ansvarig för de uppkomna returkostnaderna.

Leverans av returen till vårt kontor tar vanligtvis 1-4 arbetsdagar. När vi har mottagit returen behandlar vi den och återbetalar pengarna till den betalningsmetod som du använde. 

OBS! Ytterligare leveranskostnader återbetalas inte vid retur. Om eventuella rabatter eller kampanjvillkor i beställningen inte uppfylls efter returen, debiteras mellanskillnaden vid returen. (Om t.ex. den ursprungliga beställningen har överskridit gränsen för fri leverans, men värdet på beställningen efter returen understiger gränsen, debiteras leveranskostnaderna enligt den valda leveransmetoden i enlighet med den vid var tid gällande prislistan.I annat fall kan returnerade försändelser debiteras de faktiska leveranskostnaderna. Omleveransen faktureras med fraktkostnaden enligt gällande prislista. En retur per order är kostnadsfri, därefter debiteras kostnaden för returen enligt gällande prislista.

Vi tar inte emot returer via postorder! Returvillkoren gäller endast för beställningar som görs i webbutiken. Om du har några frågor om returpolicyn är du välkommen att kontakta oss. Kundtjänst

GÖR EN RETUR


Fri retur från Finland

För att dra nytta av fria returer måste abonnenten logga in på sitt kundkonto och fylla i en returblankett och använda det retur-ID som Ninja tillhandahåller. Returinstruktioner och retur-ID skickas till dig via e-post efter att returbegäran har behandlats. Returen kan också lämnas in kostnadsfritt till ett Ninja-kontor.

Om varukorgens värde är 0€ (noll euro) före leveranskostnader kan kunden inte utnyttja den fria returrätten som Ninja erbjuder, utan kunden ansvarar för returkostnaderna enligt den returmetod som används.

Returer från utlandet

Returer som görs utanför Finland debiteras kunden.

Byte

Produktbyten görs alltid via en ny order, så att vi kan säkerställa tillgängligheten av den produkt du vill ha och inte behöver vänta på att returen ska behandlas.


Ej uthämtad försändelse

En outhämtad försändelse betraktas inte som en retur enligt KSL. Ej uthämtade försändelser debiteras de faktiska leverans- och returkostnaderna enligt gällande prislista. För beställningar som hämtas ut i våra butiker debiteras en leveransavgift på 3,90 € om beställningen inte hämtas ut. 

Produktrecensioner

Ninja ansvarar för att varje försändelse kontrolleras noggrant innan den skickas till kunden. Om produkten trots detta är defekt eller felaktig ska reklamation ske omgående till Ninjas kundtjänst. Om du vill avbryta transaktionen kommer betalningen att återbetalas inom 30 dagar efter att Ninja har mottagit den defekta produkten.

SKICKA ETT KRAV

Konsumentskydd

Ninja följer i all sin verksamhet konsumentskyddslagen samt Konkurrens- och konsumentverkets anvisningar och rekommendationer. Vissa av våra produkter är hygienprodukter (t.ex. piercingörhängen, piercingörhängen), som inte har ångerrätt om förseglingen på produktförpackningarna har öppnats (KSL 6:16§ 5). 

 

Läs mer om våra produkter om villkor och bestämmelser.