Utmaningar och vad du kan göra åt Posti Priority-brevleveranser
Vi har alltid strävat efter att ge dig en så smidig och snabb service som möjligt till ett överkomligt pris. Därför är det svårt för oss att hålla dig informerad om de senaste problemen med Posti Priority-försändelser. Framför allt vill vi uttrycka vår beklagan över de olägenheter som dessa problem kan ha orsakat dig.
Problemen med brevleveranserna började för ungefär en månad sedan och vi har följt situationen noga och varit i regelbunden kontakt med Posten för att ta reda på orsaken. Idag har vi fått information om att grundorsaken till problemet är att Helsingfors postcenter har övergått till 100% mekanisk brevsortering. Även om syftet förstås har varit att effektivisera och snabba upp processerna har det uppstått stora problem i sorteringsprocessen, vilket har haft en direkt inverkan på leveranstiderna.
Enligt nuvarande uppskattningar kan leverans- och returtiderna för Posti Priority-brevleveranser sträcka sig upp till en månad. Vi förstår att detta är en mycket lång tid, särskilt om du ser fram emot att få dina nya produkter eller vill returnera produkter. Vår prioritet nu är att se till att försändelser i transit behandlas snabbt.
För att säkerställa att du får din beställning så snabbt som möjligt rekommenderar vi för närvarande att du väljer en paketleverans med Post eller Travel & Logistics med en beräknad leveranstid på 1-2 arbetsdagar. Vi strävar ständigt efter att förbättra vår service och hitta de bästa lösningarna för våra kunder, och vi tackar för ditt tålamod i denna situation.
Bästa vänliga hälsningar,
Tiina
Lämna en kommentar