Återbetalningsvillkor

Byten och returer

Vi kontrollerar alla produkter före leverans för att säkerställa att du alltid får en korrekt och felfri produkt. Om du ändå inte är nöjd med din beställning eller om den är felaktig har du 14 dagars returrätt (returrätten gäller inte hygienprodukter som örhängen och piercingar KSL6:16§3&4). Produkterna ska vara oanvända och i gott säljbart skick. Kunden ansvarar för produktens värdeminskning om produkten returneras i ett annat skick än originalskicket. Dessa returvillkor gäller endast för beställningar som görs i webbutiken! I andra fall, vänligen kontakta oss kundtjänst

Returer är kostnadsfria så länge du har returnerat enligt de instruktioner som medföljer. En retur per order är kostnadsfri.

Om beställningen i din kundvagn värde är 0€ (noll euro) före leveranskostnader kan kunden inte utnyttja den fria returrätten som Ninja erbjuder, utan kunden ansvarar för returkostnaderna enligt den returmetod som används.

Hur gör jag en retur?

Logga in på ditt kundkonto för att göra en retur. Logga in på OBS! Om du har fått en felaktig eller defekt produkt, vänligen kontakta oss asiakaspalvelu@ninja.fi

När vi har mottagit din returanmälan kommer vi att behandla den och skickar vi dig ett e-postmeddelande med instruktioner om hur du gör en retur. Returer är kostnadsfria när de görs i enlighet med instruktionerna. Du kan också göra en återbetalning direkt till vår butik.

Leverans av returen till vårt kontor tar vanligtvis 1-2 eller 5-10 arbetsdagar, beroende på returmetod. När vi har tagit emot din retur behandlar vi den och återbetalar pengarna till den betalningsmetod du använde. 

OBS! Extra fraktkostnader återbetalas inte vid retur. Om eventuella rabatter eller kampanjvillkor i beställningen inte uppfylls efter returen, debiteras mellanskillnaden vid retur.Till exempel, om den ursprungliga beställningen har överskridit gränsen för fri leverans, men efter returen är ordervärdet under gränsen, kommer leveransavgifterna att debiteras enligt den valda leveransmetoden, i enlighet med den prislista som gäller vid den tiden). I annat fall kan returnerade försändelser debiteras den faktiska fraktkostnaden. Omleveransen faktureras med fraktkostnaden enligt gällande prislista. En retur per order är kostnadsfri, därefter debiteras kostnaden för returen enligt gällande prislista.

Vi tar inte emot returer via postorder! Returvillkoren gäller endast för beställningar som görs i webbutiken. Om du har några frågor om returpolicyn är du välkommen att kontakta oss. Kundtjänst

GÖR EN RETUR

Ej uthämtad försändelse

En outhämtad försändelse räknas inte som en retur enligt KSL. För den outhämtade försändelsen debiteras de faktiska leverans- och returkostnaderna enligt gällande prislista. För beställningar som hämtas ut i våra butiker debiteras en leveransavgift på 3,90 € om beställningen inte hämtas ut. 

Annonser för produkter

Ninja ansvarar för att varje försändelse kontrolleras noggrant innan den skickas till kunden. Om det trots detta finns en defekt i produkten eller om produkten är felaktig ska defekten omedelbart rapporteras till Ninja. Kundtjänst. Om du vill avbryta transaktionen återbetalas betalningen inom 30 dagar efter att Ninja har mottagit den defekta produkten.

SKICKA ETT KRAV

Konsumentskydd

Ninja följer i all sin verksamhet konsumentskyddslagen samt Konkurrens- och konsumentverkets anvisningar och rekommendationer. Vissa av våra produkter är hygienprodukter (t.ex. piercingörhängen, piercingörhängen), som inte har ångerrätt om förseglingen på produktförpackningarna har öppnats (KSL 6§ 16). 

Läs mer om våra produkter om avtalsvillkoren och villkoren för avtalet.